ISM Tarptautinės rinkodaros ir vadybos magistrantūros programos vadovė doc. dr. Lineta Ramonienė

JAV atliktas „Orbit Media“ tyrimas parodė, kad rinkodaros srityje dirbančiųjų specialistų alga nuosekliai auga. Ištyrus net 67 736 įvairias rinkodaros pozicijas užimančius specialistus, pastebėta, kad nuo 2016–ųjų metų jų vidutinė alga išaugo nuo 11 iki 40 procentų, žinoma, priklausomai nuo jų užimamų pareigų.

Tyrimas parodė, kad rinkodaros srityje dirbantiems specialistams per pastaruosius 18 mėnesių alga vidutiniškai išaugo 19 procentų. Šis augimas numato stiprią konkurenciją šioje rinkoje ir augantį kompanijų pasitikėjimą specialybėmis, galinčioms išlaikyti stabilią paklausą.

Palyginus 2016 ir 2017 metus, taip pat matyti, kad labiausiai paklausios strategines funkcijas atitinkančios pozicijos – rinkodaros vadybininkai ir turinio strategai. Rinkoje dominuojant skaitmeninės rinkodaros disciplinoms, būtent su strategavimu ir ilgalaikiu planavimu susijusių pozicijų alga augo labiausiai.

Paklausūs darbo rinkoje

ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Tarptautinės rinkodaros ir vadybos magistrantūros programos vadovės doc. dr. Linetos Ramonienės teigimu, natūralu, kad šiame sektoriuje atlyginimai nuosekliai auga, kadangi rinkodaros funkcija šiandieninėje organizacijoje vis labiau balansuoja ne tik tarp siauresnės tik rinkodaros funkcijos, bet ir bendrosios verslo strateginės paskirties.

„Brandesnės organizacijos žino, kad didžioji strateginio planavimo dalis yra susijusi su rinkodaros kintamaisiais – užimama rinkos dalimi, rinkos augimu, plėtra, demografiniais rinkos pokyčiais ir t.t. – tad šiose organizacijose bendra verslo strategijos funkcija yra tapatinama su rinkodara ir netgi dažnai vadinama strategine rinkodara. Priešingai, kitose organizacijoje strateginis ir funkcinis rinkodaros lygmuo yra atskiriamas ir tada rinkodaros funkcija apima tik vieną ar kelias siauresnes rinkodaros sritis, kaip, pavyzdžiui, skaitmeninė rinkodara ar viešieji ryšiai. Organizacijos nebesitiki, kad rinkodaros specialistas bus tik kūrybininkas ar vadybininkas. Jos tikisi, kad rinkodaros specialistas gebės matyti visumą, mokės analizuoti vartotojo kelionę, galės apskaičiuoti rinkodaros taktikų atsiperkamumą, išmanys elektroninius kanalus ir gebės generuoti jų turinį“, – aiškino dr. L. Ramonienė.

Docentė įsitikinusi, kad šiandieninės rinkodaros specialistams pirmiausia turėtų būti aktualūs vartotojų poreikiai ir organizacijos gebėjimas juos patenkinti, kadangi tai dažnai lemia ir aukščiausius organizacijos tikslus.

„Rinkodara grįžta pas vartotoją. Daug kas vis dar galvoja, kad rinkodara atlieka „išeinančią“ funkciją (angl. outbound), kai bendravimas su vartotoju yra vienpusis ir jam yra tik pateikiama informacija, nesitikint sulaukti iš jo atsako. Taip nebėra. Rinkodara vis labiau tampa „įeinančia“ (angl. inbound), kai bendravimas su vartotoju yra abipusis, kai yra nuosekliai gilinimasi į vartotojo kelionę ir stebimi jo sprendimo priėmimo etapai. Prasmingas ir įtraukiantis turinys čia tampa kertiniu sėkmės akcentu.

Rinkodaros specialistai besikeičiančioje darbo rinkoje turi demonstruoti plačius analitinius ir didžiųjų duomenų (angl. big data) analizės gebėjimus, – įsitikinusi L. Ramonienė. Rinkodaros specialistai turi gebėti ne tik generuoti ataskaitas ir mokėti skaityti metrikas, bet ir išmanyti pagrindinius informacijos valdymo principus, suvokti, kas yra kokybiška informacija, gebėti išnaudoti ir kurti informacijos vertę rinkodaroje.“

Įsitvirtino studijų metais

Bakalauro Ekonomikos bei Tarptautinės magistrantūros rinkodaros ir vadybos studijas ISM Vadybos ir ekonomikos universitete baigusio alumno Roko Mackevičiaus teigimu, įsitvirtinti darbo rinkoje dar studijų metais pirmiausia padėjo dinamiško, inovatyvaus, verslumą ugdančio universiteto pasirinkimas.

„Dar būdamas trečiame bakalauro studijų kurse ėmiau atlikinėti praktiką finansų sektoriuje – AB „SEB“ banke. Šioje organizacijoje tęsiu karjerą iki šiol, esu projektų vadovas verslo bankininkystės tarnyboje. Konsultuoju klientus lėšų valdymo ir prekybos finansavimo klausimais. Niujorke tęsiu darbus to paties lietuviško padalinio atitikmenyje. Nuo pat profesinės stažuotės pradžios  esu įsitraukęs į kelis projektus, kurių metu atlieku klientinės duomenų bazės analizę įvairiais pjūviais – pelningumo, produktų/ paslaugų pasiskirstymo, sandorių specifikacijos, KYC/ AML procedūrų. Taip pat turėsiu atsakomybių finansų ir atitikties skyriuose. Su naująja vadove sutarėme, kad nenutolsiu ir nuo tiesioginio bendravimo su klientais. Darbas dinamiškas, paremtas praktika,  kasdien įgaunu naujų žinių, nes bankų teikiamos paslaugos turi nemažai skirtumų lyginant JAV su Lietuva (Europa)“, – įspūdžiais dalijosi ISM absolventas.

ISM alumnas Rokas Mackevičius

Šiuo metu Rokas Mackevičius dirba projektų vadovu „SEB“ banke ir įgytą patirtį bei žinias taiko, atlikdamas pusės metų trukmės profesinę stažuotę švediško „SEB“ banko filiale Niujorke. Paklaustas, ar studijos prisidėjo prie sėkmingos karjeros ir įsitvirtinimo darbo rinkoje, Rokas pirmiausia įvardija, kad ISM prisidėjo ne tik suteikdamas naudingų žinių, bet ir nukreipdamas profesine tobulėjimo linkme.

„Galbūt šiuo metu kasdien savo darbe nenaudoju daugelio matematikos formulių ar sudėtingų rinkodaros modelių, kuriuos teko mokytis studijų metais. Tačiau gebėjimas šaltai mąstyti ir priimti sprendimus sudėtingose situacijose yra labai svarbus šių dienų darbo rinkoje.“ R. Mackevičius dėkingas ir sutiktiems studijų metų dėstytojams, įkvėpusiems siekti daugiau. „Bakalauro ir magistrantūros studijų dėstytojas Maik Huettinger yra labai spalvinga asmenybė – turi savitą humoro jausmą, jo paskaitos dinamiškos, dalykai dėstomi „ne sausai“ ir suprantamai, tačiau egzaminai buvo sunkūs. Jis buvo ir mano baigiamojo magistrantūros darbo vadovas – jo patirtis, kritiškas požiūris, palaikymas, patarimai ir gera nuotaika neabejotinai prisidėjo prie puikaus ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto baigimo“, – džiaugėsi ISM alumnas.

Studijos stiprina profesiją

JAV Darbo statistikos biuro (angl. Bureau of Labor Statistics) duomenimis, dirbančiųjų rinkodaros srityje skaičius nuo 2016 iki 2026 turėtų išaugti maždaug 10 procentų. Sprendžiant iš rinkodaroje dirbančių specialistų algos augimo tendencijų, konkurencija šioje rinkoje turėtų augti ir ilgainiui paklausa turėtų viršyti pasiūlą. Šiuo metu rinkodaros specialybės yra ypač paklausios ir gerai apmokamos ir netolimoje ateityje turėtų išlaikyti paklausą bei atlyginimų augimą.

Ramonienės teigimu, džiugu, kad švietimo institucijos jau gali patenkinti augantį šių specialistų poreikį ir siūlydami kokybišką išsilavinimą.

„Požiūris į rinkodaros vadybą ISM studijų programoje yra labai analitinis ir leidžia įgyti neįkainojamą išskirtinumą rinkoje – žinias ir įgūdžius, reikalingus priimti teisingus rinkodaros vadybos sprendimus tarptautinėje aplinkoje. Taip pat programoje apie 80 procentų dėstytojų yra stipriausi rinkodaros ekspertai iš užsienio šalių, dėstantys geriausiuose pasaulio universitetuose. Be to, programoje balansuojama tarp praktikos ir teorijos – kiekvieno dalyko metu remiamės realiais rinkos pavyzdžiais ir nagrinėjame juos taikydami naujausias rinkodaros teorijas. Siekiame, kad mūsų magistrantai ne tik gautų žinių, bet ir gebėtų jas įdarbinti praktiškai. Programoje laukiame kūrybiškų ir žingeidžių studentų, norinčių prisiimti savininko vaidmenį studijose. Nuo pirmos paskaitos skatiname studentus kartu kurti studijų vertę. Tik nuolat kartu diskutuodami apie studijų lūkesčius, kokybę ir rezultatus, galime tobulėti. Nuo pirmos paskaitos studentai tampa mūsų universiteto ambasadoriais ir tai yra rimtas įsipareigojimas. Studentai turi norėti klausti, diskutuoti, dalytis patirtimi ir būti visiškai įsitraukę į studijų procesą“, – teigia L. Ramonienė.

Studijų kokybės ir vertinimo centro duomenimis, ISM universiteto Tarptautinės rinkodaros ir vadybos programa yra viena pažangiausių Lietuvoje, o didžiausiomis programos vertėmis yra įvardijama tarptautinių vizituojančių dėstytojų gausa ir galimybė įgyti dvigubą diplomą tokiuose universitetuose, kaip BI Norvegijos verslo mokykla (angl. BI Norwegian Business School), Tilburgo universitetas (angl. Tilburg University), Kedžio verslo mokykla (angl. Kedge Business School), INSEEC aukštoji verslo mokykla (angl. INSEEC Business School) ir Tiaso verslo mokykla verslui ir visuomenei (angl. TIAS School for Business and Society).

ISM Tarptautinės magistrantūros studijos skirtos į sėkmę orientuotiems verslo, ekonomikos, finansų, rinkodaros ir inovacijų sričių specialistams, siekiantiems kokybiško tarptautinio išsilavinimo.